آسان رایان، ثبت دامین و فروش هاست

ارائه کلیه خدمات هاست و دامنه و طراحی سایت با کمترین قیمت

آسان رایان، ثبت دامین و فروش هاست

ارائه کلیه خدمات هاست و دامنه و طراحی سایت با کمترین قیمت

ارزانترین قیمت ثبت دامنه ir در ایران
بالاترین کیفیت هاست با پشتیبانی 24 ساعته + یک هفنه گارانتی عودت وجه در صورت نارضایتی
آسان رایان با 13 سال سابقه مفید در ارائه خدمات هاست و دامین در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد

تفاوت ساب دامین، ادان دامین و پارک دامین

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۵۰ ب.ظ

در این آموزش قصد داریم تفاوت  سه مبحث ساب دامین ، ادان دامین و پارک دامنه  را به صورتی کاملا واضح و روان بیاموزیم.اصطلاحات ادان دامین ، ساب دومین، و پارک دامین انواع دامنه هایی است که می توانیم بر روی هاست خود داشته باشیم .بسیاری از کاربران وقتی اسم این سه موضوع به گوششان میخورد دچار سردرگمی میشوند و اطلاع ندارند تفاوت این سه موضوع در چیست و کجا باید استفاده کنند. 

دامنه ی اصلی چیست؟

این دامنه ای می باشد که بعنوان دامنه ی اصلی اکانت تعریف می شود . با توجه به خدماتی که هاستینگ شما ارائه میدهد در اکثر موارد تنها یک دامنه بر روی هاست اشتراکی قابل ثبت می‌باشد.

دامنه اصلی برای ایجاد اکانت های هاستینگ و تعریف یوزر استفاده می‌شوند و در آدرس های ایمیل اصلی جایگزین می‌شود.

دامنه پارک شده (park domain)

دامنه های پارک شده محتوای دامنه اصلی و سایت اصلی را نمایش میدهند و برای استفاده همزمان از پسوند های مختلف با یک نام برای سایت و یا پارک کردن دامنه استفاده میشود. بطور مثال اگر دامنه ما بصورت asanrayan.com باشد میتوانیم بصورت asanrayan.net ، asanrayan.ir و … روی دامنه اصلی پارک کنیم و همه این دامنه ها همان محتوایasanrayan.com را نمایش میدهند. توضیحات کلی و نحوه ایجاد پارک دامنه را میتوانید از مقاله آموزش پارک دامنه در cpanel بیاموزید.

دامنه ادان شده (Addon Domains)

دامنه ی ادان شده به دامنه ای گفته می شود که بر روی هاستی با یک دامنه ی اصلی دیگر اضافه می گردد ولی محتوایی مجزا از دامنه ی اصلی را نمایش می دهد. یعنی اگر دامین توسط روش ادان دامین به سی پنل اضافه شود ، تمام محتوا دامنه جدید کاملا متفاوت از دامنه اصلی خواهد شد. این نوع دامنه نیز از طریق اکانت دامنه ی اصلی مدیریت می شود و در هاست اصلی ادد می شود. این دامنه برای خود یک فایل  public_html و تمام پوشه های آن فایل روی آن قرار دارد.

ساب دامین (Sub Domain)

ساب دامین به عنوان پیشوندی است که با استفاده از آن میتوانید سایت خود را سازماندهی کرده و به قسمت های مختلف تقسیم کنید. بطور مثال سایتی با نام asanrayan.com در دسترس داریم و برای آن میخواهیم قسمت های مختلفی مانند shop یا email و یا blog تعریف کنیم که بصورت shop.asanrayan.com ، email.asanrayan.com و blog.asanrayan.com مینویسیم. شما میتوانید برای همه دامنه ها ساب دامین تعریف کنید . 

 

در نتیجه ما در این آموزش تفاوت های میان دامنه ی اصلی، دامنه ی پارک شده، دامنه ی ادان شده و ساب دامین را آموختیم. اکنون شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه‌ی خود اقدام به خرید هاست منتخب‌تان نمایید و اگر مشاوره و اطلاعات بیشتری لازم دارید همکاران ما درآسان رایان  در کنار شما هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۳
asanrayan asanrayan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی